Sunday, March 17, 2019

Aktiviti recycle English on Thursdays

I did this project on 7th March 2019. Aktiviti mudah yang dilaksanakan ini hanya memerlukan beberapa bahan. Pertama 4 bekas berwarna merah, biru, kuning dan hijau bagi melambangkan recycling bin. Saya beli bekas di kedai Eco. Kemudian, skrip lagu recycle saya pilih video Reduce Reuse Recycle. Saya pilih lagu ini sebab lagu ini sangat mudah dan senang murid nyanyi. Saya juga sediakan bahan-bahan terbuang seperti tin, botol kaca, kertas, tisu, straw, bekas platik dan beg plastik. selain itu saya print 4 gambar recycling bin.


Amaran: Cara ini adalah untuk org don't have don't have.. Orang have-have beli le bin lawa dan besar sikit. Baru la nampak macam real tong sampah..haha

Label saya tidak jelas. Harap boleh zoom.



Aktiviti yang dilaksanakan:

1. Sebelum mula program edar dulu skrip lagu
2. Guru menerangkan tentang recycle, warna-warna pada recyling bin, simbol recycling bin, cara-cara menggunakan recycling bin dan kepentingan  recycle kepada alam sekitar.
3. Murid mendengar dan menyanyikan lagu
4. Murid mengasingkan bahan-bahan terbuang.
5. Murid membuang sampah mengikut bin yang betul.


Harap pengkongsian ini bermanfaat..

0 comments:

Harry Potter muslim for fancy dress competition

My daughter took part in a fancy dress competition. I did not buy the costume nor borrow it from somewhere. Eventually, we used what we foun...