Tuesday, May 23, 2017

Kerja cuti sekolah Bahasa Inggeris tahun 1

Parents and pupils,

Terdapat tiga kerja sekolah cuti sekolah pada kali ini. 

1. Padlet.com 

Murid dikehendaki menulis ayat mudah beserta gambar di dalam tugasan padlet kali ini


Ini adalah projek kolaborasi dengan sekolah Indonesia. Pelajar Indonesia mungkin akan mengambil masa lebih sedikit lewat bagi menyiapkan tugasan projek ini. Namun bagi murid 1 Amir, 1 Azim dan 1 Azam tempoh tugasan padlet adalah bermula 26.5.2017 dan tiada tarikh tutup.

2. Frogvle 2nd  assignment 

Login dan password adalah sama seperti yang dilekatkan di dalam buku tulis. Lebih mudah jika ibubapa menyimpan login dan password anak-anak kerana ianya akan digunakan dalam jangkamasa yang panjang iaitu hingga ke sekolah menengah.

Tugasan ke 2 ini akan dibuka padan 26.5.2017 dan berakhir pada 11.6.2017

Bagi kelas 1 Azam ini merupakan kali pertama anda melayari frogvle. Anda hanya perlu melihat notification, download soalan dan menaip jawapan di dalam kotak yang telah disediakan.

Link frogvle SKSA: https://aba2050.1Bestarinet.net

3. Tugasan bertulis

Tugasan ini merupakan tugasan tambahan. Terpulang kepada ibu bapa dan anak anak untuk melakukannya jika berkesempatan. Bagi yang menjawab, saya akan berikan satu sticker reward sebagai extra effort mereka melakukan tugasan. Bagi yang tidak menjawab pun tidak mengapa boleh jawab di lain kali.


Selepas print minta murid tampal di dalam buku tulis yang diberikan.



Selamat menjawab dan selamat bercuti..

Mdm El 

4 comments:

Unknown said...

assalamualaikum teacher, Im Syahir's sister from 1 Azam.. sorry to bother you but I've tried to log in for his second homework but couldn't log in.. how can u help me?

NOR ELYANA ZAINAL said...

Walaikum Salam. For those who find difficulties to log in frogvle you call either send me personal messages or you can contact Yes help desk on your own.The number is 0187998787. Tq

syaz said...

Salam teacher, saya cadangkan teacher untuk permudahkan address blog teacher sebelum dikongsi kepada pelajar2. Ini adalah untuk memudahkan pelajar atau ibu bapa untuk menaip untuk masuk ke topik blog tersebut. Boleh guna link yang saya bagi ni untuk memendekkan URL teacher. Cadangan sahaja.. maaf mengganggu.. =)

https://goo.gl/

NOR ELYANA ZAINAL said...

Terima kasih atas cadangan Encik Syaz.Cadangan diterima.

Harry Potter muslim for fancy dress competition

My daughter took part in a fancy dress competition. I did not buy the costume nor borrow it from somewhere. Eventually, we used what we foun...