Saturday, January 3, 2015

Aktiviti language art: Facebook drawing

Aktiviti ini saya jalankan tahun lepas sewaktu mula-mula sampai ke SK Seri Ampang( Previously I'm from SK Rapat Jaya). Saya edarkan sehelai kertas a4 kepada setiap murid dan saya minta murid hasilkan template facebook mereka sendiri.(Kebanyakan murid di dalam kelas pada waktu itu mempunyai akaun facebook). Oleh itu, tidak menjadi masalah kepada mereka untuk memahami dan melukis gambar facebook layout mereka sendiri. Setelah itu, saya minta mereka menulis status pada hari tersebut. Seterusnya saya minta mereka mencari kawan untuk menulis di status mereka. Macam best je kan sampai saya pun tumpang sekaki tulis di facebook status mereka. Boleh lihat gambar di bawah sebagai contoh.



Setelah siap, saya kutip dan betulkan kesalahan tatabahasa. Di atas ini adalah hasil kerja Amierol Haziq  yang saya simpan sebagai kenangan. 

0 comments:

Harry Potter muslim for fancy dress competition

My daughter took part in a fancy dress competition. I did not buy the costume nor borrow it from somewhere. Eventually, we used what we foun...